Feneketlen doboz – Nissan NV200 teszt
Teszt, 2011. július. 12.
AS

Kategóriák közötti haszonjárművet készített a Nissan: az NV200 formája a nagy dobozos áruszállítókéra hasonlít, mégis inkább a személyautószerű kompakt furgonok konkurense.

 

 

Adott alapterületen a lehető legtágasabb karosszériát kialakítani: alighanem ez a haszonjármű-tervezők főfeladata. A térkihasználáshoz pedig hol másutt értenének jobban, mint a kapszulahotelek országában, Japánban? A Vanette utódjának tekinthető NV200 kompakt autónyi területet foglal el a parkolóból, de két EU-raklapnyi áru szállítására képes, amivel alaposan leelőzi a Berlingo, Dobló és hasonló modellek alkotta konkurenciát. Aprónak tűnő 14 colos kerekei miatt talán kicsit aránytalannak látjuk, az ívelt fényszórók alkotta frontrész mégis barátságos megjelenést kölcsönöz a kocsinak.

 

 

Két személynek éppen elegendő a belső tér szélessége: az utasnak ugyan le kell mondania ülése hosszirányú mozgathatóságáról, de a kormányoszlop kizárólag függőleges állíthatósága ellenére a vezető egészen komfortosan elhelyezkedhet. Pakolóhelyből sajnos kevés akad: egyedül a szellőzőnyílások alatti pohártartók és a fedél nélküli kesztyűtartó értékelhető tárolóként, pedig jól jönne még egy méretes rekesz az utasülés alatt és a két ülés között. Műszerezettsége a legegyszerűbbekre korlátozódik: középen a sebességmérő, jobbra a fedélzeti számítógép, amelyet sajnos csak a volán mögötti pöcökkel léptethetünk. Innen hívható elő a fordulatszámmérő is, tehát választanunk kell, hogy ezt vagy a fogyasztást követjük figyelemmel. A meglepően jó felbontású kijelzőn jelenik meg a tolatókamera képe, ami a kulcs nélküli nyitáshoz hasonlóan hasznos extra, csak a fogantyús motorindítás lehetne kevésbé komplikált.

 

 

Motorja a Micra előző generációjában is látott 1,5 literes, közös nyomócsöves, 85 lóerős turbódízel: ennél jobb erőforrást elképzelni sem lehetne a kisfurgon mozgatására. Lendületesen indítja meg a magas, de könnyű autót, és a városi tempó tartása sem okoz gondot, az autópályás használattól csak az ötödik fokozatban jelentős zaj veszi el a kedvünket. Az NV200 fogyasztása ellenben nem lesz a vállalkozás terhére: városi használatban 6 liter alatti értéket mértünk száz kilométerenként, de országúton ez akár 4,5 literre is szorítható. Az alapmodell egy légzsákkal, klímával, kétoldali tolóajtóval és fedélzeti számítógéppel nagyjából annyiba kerül, mint a személyautó-formájú, kevésbé tágas konkurensek, míg az elektromos extrákkal szerelt Comfort kivitel 130 ezer forinttal drágább. Ez már hátul is üvegezett, amitől a rakomány aligha érzi jobban magát, de a karosszéria átláthatósága nagyban javul tőle.

 

Technikai adatok – Nissan NV200 1.5 dCi Comfort

Motor: négyhengeres, common-rail turbódízel, Hengerűrtartalom: 1461 cm3, Teljesítmény: 85 LE 3750/min, Nyomaték: 200 Nm 2000/min, Hajtás: elsőkerékhajtás, Sebességváltó: ötfokozatú kézi.

 

Méretek. Hossz/szél./mag.: 4400/1695/1860 mm, Tengelytáv: 2725 mm, Nyomtáv elöl/hátul: 1490/1510 mm, Saját/össztömeg: 1269/2000 kg, Raktér hossz/szél./mag.: 2040/1500/1358 mm, Raktér térfogata: 4,2 m3, Üzemanyagtartály: 55 l, Gumiabroncs: 175/70 R14.

 

Menetteljesítmények. Végsebesség: 158 km/h, Gyári fogyasztás (város/orsz./átlag): 5,7/4,9/5,2 l/100 km, Tesztfogyasztás (átlag): 5,9 l/100 km, CO2-kibocsátás: 137 g/km, Garancia: 3 év vagy 100 ezer km.

 

Tetszett: Nyomatékos motor, csekély fogyasztás, hatalmas raktér, könnyű pakolhatóság, Nem tetszett: Kevés pakolóhely, bonyolított indítás, fedélzeti számítógép állítása, menetzaj, Szerintünk: Kompakt furgon nagy raktérrel.

 

Csordás Gábor, fotó: Földi D. Attila

Megjelent az Autó és Stílus 2011/5. számában.





Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár