Az Ultimate Aero után újabb rekorddöntő szuper-sportautót készít az amerikai SSC, hogy visszavegye a leggyorsabb autó címét a Bugattitól.
412 km/órás végsebességével egy időben a világ leggyorsabb szériagyártású sportautójának számított az SSC Ultimate Aero. Az 1200 lóerős szuperautótól a Bugatti Veyron tovább erősített Super Sport kivitele vette vissza a címet 431 km/órával, ám az amerikai Shelby Supercars ismét rekorddöntésre készül.
Újdonságuk a szokatlan nevű Tuatara, amely egy újzélandi gyíkfajtáról kapta a nevét. Szokatlan formájú karosszériája minden eddiginél könnyebb és erősebb autót takar: alumínium vázára szénszálas elemek kerülnek, még a 19 colos kerekek is karbonból készültek, így darabjuk kevesebb, mint hat kilogrammot nyom. A tervek szerint 1200 kg-nál is könnyebb lesz a Tuatara, amelyet 7 literes biturbó V8-as motorral hajtanak. Az 1350 lóerős sportautó a tervek szerint eléri majd a 440 km/órás sebességet.
A világ leggyorsabb szériagyártású autói 2010: Bugatti Veyron Super Sport (431,072 km/h) 2007: SSC Ultimate Aero (412,28 km/h) 2005: Bugatti Veyron (408,47 km/h) 2005: Koenigsegg CCR (388 km/h) 1993: McLaren F1 (372 km/h) 1992: Jaguar XJ220 (343 km/h) 1990: Lamborghini Diablo (325 km/h) 1987: Ferrari F40 (326,193 km/h) |


