Végre egy ésszerű választás: a Škoda legnagyobb típusába ülnek az állami vezetők, néhányan azonban egyelőre megtartják régebbi, de drágább autójukat.
A kormányzati vezetőknek jutott az a 97 új Škoda Superb, amelyeket 600 millió forintért szerzett be a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) – írja a Blikk. Annak ellenére, hogy Audi A6-os helyett a semmivel sem kisebb, kifogástalan minőségű, de jóval olcsóbb Škoda ésszerű választás, a Blikk – és közleményében az MSZP – mégis luxusautónak nevezi a Superbeket. A kormányzati indoklás szerint egyébként az új autókra azért volt szükség, mert az állami vezetőket már régi, többéves járművek szolgálták ki, amelyek sokszor lerobbantak. A KEF szerint olcsóbb új kocsikat venni, mint a meghibásodott járműveket állandóan javítgatni. Igaz, ez ellenkezik azzal a beszerzési stoppal, amelyet a Fidesz korábban kihirdetett.
A miniszterek egy része azonban – legalábbis egyelőre – nem kért a Škodákból, és inkább maradtak az eddig jól bevált hivatali autójuknál. Fellegi Tamás fejlesztési miniszter továbbra is Audi A6-ossal jár, Fazekas Sándor mezőgazdasági miniszter sem hajlandó megválni a hároméves Lexusától, és még Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes sem ült át az új autójába, ő maradt a Škoda Octaviájában. A honvédelmi, a belügyi és a külügyi tárca vezetői ha akarnának, sem kapnának az új Superbekből, mivel ők védett személynek számítanak, és az autóikat a Köztársasági Őrezred szerzi be.
Eddig három miniszter cserélte le az Audi A6-osát az új Superbre: Matolcsy György gazdasági, Navracsics Tibor közigazgatási és Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter. Az államtitkárok és helyettes államtitkárok többsége azonban már átült a Skodákba. A miniszterek 2 literes, 200 lóerős, DSG váltós, benzines modelleket kapnak, az államtitkárok 2 literes, 140 lóerős, összkerékhajtású, DSG váltós dízel modelleket, míg a helyettes államtitkároknak 1,8 literes, 160 lóerős benzines kivitel jut.
DIGITÁLIS MAGAZIN