A középmotoros sportautókon megszokott vászontető helyett könnyű alumíniumtetőt kap a Ferrari 458 Italia nyitott tetős változata.
A Spider színre fényezett alumíniumteteje nem csak jobban ellenáll az időjárásnak, de a mozgatómotorral együtt még 25 kilogrammal könnyebb is, mint a vászontetős megoldás. A nyitott tetős modell 1430 kilogrammot nyom, ötvennel többet, mint a 458 Italia, de a karosszéria merevsége ahhoz mérhető. A tető mozgatása 14 másodpercig tart, és a Ferrari szerint még 200 km/órás sebességnél is lehet beszélgetni az utastérben. Az ülések mögötti légterelők egyébként a motor fontos pontjaira vezetik a menetszelet.
A szellős 458 egyébként mindenben megegyezik a zárt tetős modellel. A motorja 4,5 literes V8-as szívómotor 570 lóerős teljesítménnyel és 540 Nm nyomatékkal. A dupla kuplungos, automatizált váltó hétfokozatú, ezzel 3,5 másodperc alatt gyorsul a nyitott Ferrari százra, a végsebesség 320 km/óra felett van. A start-stop rendszert is tartalmazó sportkocsi átlagfogyasztása 11,8 liter száz kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátás 275 g/km.
vagy olvasd digitális formában!