A Forma-1-ből ismert KERS-hez hasonló technikát mutatott be a Jaguar a sorozatgyártás felé tartó kis sportautóján.
Az XK-nál kisebb sportautó bemutatását tervezi a Jaguar, ennek előzetesét mutatja be a C-X16 prototípussal a frankfurti autószalonon. Az alumínium karosszériás, 1600 kg-os sportkocsinak nincsenek futurisztikus részletei, akár ebben a formában sorozatgyártásba kerülhetne. Érdekesség, hogy csomagtartóját az oldalra nyíló hátsó szélvédőn át lehet elérni.
A C-X16 hibridhajtású sportautó. A 3 literes V6-os benzinmotorja kettős mechanikus feltöltésű, 380 lóerős teljesítményre és 450 Nm nyomatékra képes. Az elektromotor a Formula-1-es autókhoz hasonlóan gombnyomásra segít be a benzinesnek, legfeljebb tíz másodpercre, 95 lóerős teljesítménnyel és 235 Nm nyomatékkal. Ennek köszönheti a tanulmányautó, hogy 4,4 másodperc alatti éri el álló helyzetből a száz km/órás sebességet, de 80-ról 120-ra mindössze 2,1 másodpercig tart felgyorsulnia. A végsebesség 300 km/óránál korlátozott.
A hibridhajtás akkumulátorát az ülések mögött helyezték el. A C-X16 képes csupán elektromotorral is haladni 80 km/órás sebességig. A vegyes üzemnek köszönhetően az átlagfogyasztása 6,9 l/100 km, a széndioxid-kibocsátása 165 g/km. A Jaguar szerint ez egy kísérleti hibridhajtás, de nem lehetetlen, hogy megjelenik majd a koncepcióautó XE néven sorozatgyártásba kerülő végleges változatában.


