Kombiként is készül az új Ford Focus ST
Hírek, 2011. szeptember. 15.
AS

Meglepetésre nem csak ötajtós, hanem kombi karosszériával is bemutatkozott a Focus sportváltozata, amelynek teljesítménye 250 lóerő.

 

 

A Ford Focus ST már debütált prototípus formájában, ám csak a frankfurti autószalonon állították ki a végleges változatot. Nem csak ötajtós, hanem kombi karosszériával is elérhető lesz a legsportosabb Focus, amelyet teljesen új légbeömlő-hűtőmaszk egységéről lehet könnyen felismerni. A külsőt a küszöbökről, szárnyakról, középen kivezetett kipufogóról és egyedi lökhárítókról is fel lehet ismerni, az egyedi élénk fényezésről nem is beszélve. A Focus ST futóművét 10 milliméterrel ültették le, a 18 colos kerekekre 235/40 R18 méretű Goodyear Eagle F1 abroncsok kerülnek.

 


Elődjénél kisebb motort kapott a Focus ST: a 2,5 literes, öthengeres turbóbenzines átadta a helyét a 2 literes, négyhengeres Ecoboost turbómotornak, amely 250 lóerős teljesítményre és 360 Nm nyomatékra képes. A menetteljesítményeit nem árulta el a Ford, de azt kiemelte, hogy a szabványos átlagfogyasztás 7 liter száz kilométeren, a széndioxid-kibocsátás 169 g/km. Noha az öthengeres motor hangja utánozhatatlan volt, a Fordnál ezúttal is sok időt töltöttek az új motor hangolásával. Az elődhöz hasonlóan itt is külön csatornán vezetik be a motorhangot az utastérbe.


Vezethetőségét új technikák is segítik. Ilyen a Ford Sport Steering System, amely egy változó áttételű kormányművet takar: szűk hajtűben kevesebbet kell fordítani a kormányon, de autópályán is magabiztosan kézben tartható marad a kocsi. Hogy a nagy teljesítmény az első kerekeken át is biztosan a talajra jusson, a Ford saját fejlesztésű, önzáró differenciálművet imitáló Torque Vectoring Control rendszere osztja el a nyomatékot az első kerekek közt, míg a Torque Steer Compensation rendszere akadályozza meg, hogy az autó ne tépje ki a vezető kezéből a kormányt. Az alulkormányzottságot a Cornering Under Steer Control rendszer csökkenti.



Az ST alapmodelljéhez is járnak a Recaro sportülések és a kulcsnélküli nyitás-indítás, míg a következő szinten az ülések már részben bőrborításúak és kétzónás automata a klímaberendezés. A csúcsmodellben elektromosan állíthatók és fűtöttek is a combtámaszos Recaro bőrülések, a fényszórók bixenon típusúak. A Focus ST első példányai 2012 elején érkeznek a kereskedésekbe.

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár