Kombiként is készül az új Ford Focus ST
Hírek, 2011. szeptember. 15.
AS

Meglepetésre nem csak ötajtós, hanem kombi karosszériával is bemutatkozott a Focus sportváltozata, amelynek teljesítménye 250 lóerő.

 

 

A Ford Focus ST már debütált prototípus formájában, ám csak a frankfurti autószalonon állították ki a végleges változatot. Nem csak ötajtós, hanem kombi karosszériával is elérhető lesz a legsportosabb Focus, amelyet teljesen új légbeömlő-hűtőmaszk egységéről lehet könnyen felismerni. A külsőt a küszöbökről, szárnyakról, középen kivezetett kipufogóról és egyedi lökhárítókról is fel lehet ismerni, az egyedi élénk fényezésről nem is beszélve. A Focus ST futóművét 10 milliméterrel ültették le, a 18 colos kerekekre 235/40 R18 méretű Goodyear Eagle F1 abroncsok kerülnek.

 


Elődjénél kisebb motort kapott a Focus ST: a 2,5 literes, öthengeres turbóbenzines átadta a helyét a 2 literes, négyhengeres Ecoboost turbómotornak, amely 250 lóerős teljesítményre és 360 Nm nyomatékra képes. A menetteljesítményeit nem árulta el a Ford, de azt kiemelte, hogy a szabványos átlagfogyasztás 7 liter száz kilométeren, a széndioxid-kibocsátás 169 g/km. Noha az öthengeres motor hangja utánozhatatlan volt, a Fordnál ezúttal is sok időt töltöttek az új motor hangolásával. Az elődhöz hasonlóan itt is külön csatornán vezetik be a motorhangot az utastérbe.


Vezethetőségét új technikák is segítik. Ilyen a Ford Sport Steering System, amely egy változó áttételű kormányművet takar: szűk hajtűben kevesebbet kell fordítani a kormányon, de autópályán is magabiztosan kézben tartható marad a kocsi. Hogy a nagy teljesítmény az első kerekeken át is biztosan a talajra jusson, a Ford saját fejlesztésű, önzáró differenciálművet imitáló Torque Vectoring Control rendszere osztja el a nyomatékot az első kerekek közt, míg a Torque Steer Compensation rendszere akadályozza meg, hogy az autó ne tépje ki a vezető kezéből a kormányt. Az alulkormányzottságot a Cornering Under Steer Control rendszer csökkenti.



Az ST alapmodelljéhez is járnak a Recaro sportülések és a kulcsnélküli nyitás-indítás, míg a következő szinten az ülések már részben bőrborításúak és kétzónás automata a klímaberendezés. A csúcsmodellben elektromosan állíthatók és fűtöttek is a combtámaszos Recaro bőrülések, a fényszórók bixenon típusúak. A Focus ST első példányai 2012 elején érkeznek a kereskedésekbe.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár