A Lexus GS vadonatúj generációjának hibridhajtású változata nem csak takarékos, de erős és sportos is egyben.
Negyedik generációjára minden eddiginél jobb lett a Lexus nagyautója. Az új GS ugyanis amellett, hogy megőrizte elődje erényeit, sokkal sportosabb lett, így már nagyobb eséllyel veheti fel a küzdelmet a német konkurensek ellen. A frontrésze nem csak a kisebb CT és a nagyobb testvér LS kialakítását idézi, de egyben a Lexus új stílusirányzatának jegyeit is magán hordozza: ehhez hasonló hűtőmaszkja lesz a márka jövendő típusainak.
A GS az európai piacon a 450h hibrid hajtáslánccal lehet a legnépszerűbb, olyannyira, hogy szinte feleslegessé teheti a többi változatot. Az elődhöz hasonlóan ezúttal is a 3,5 literes V6-os benzinmotor és két elektromotor mozgatja a kocsit, az összteljesítmény 343 lóerő, a legnagyobb nyomaték 345 Nm. Ennek köszönhetően a sportos Lexus alig 5,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óra. A jobb menetteljesítmények ellenére a GS 450h takarékosabb lett: az átlagos fogyasztása 7,6 liter helyett 6,3 liter száz kilométeren.
Számos új vezetést segítő berendezés jelenik meg az autóban. Ilyen az aktív felfüggesztés, a változó áttételű kormánymű és a hátsókerék-kormányzás, vagy a holttérfigyelő és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek. A GS utastere is igényesebb és modernebb lett, sokat javítottak a vezető üléspozícióján és a helykínálaton, korábban ezek miatt érte a legtöbb kritika a GS modelleket. A csomagtartó befogadóképességére sem lehet már panaszunk: a Lexusnál kompaktabb akkumulátorcsomagot készítettek, így a raktér már 465 literes.
DIGITÁLIS MAGAZIN