Az új Impreza alapjaira készült el a Subaru szabadidő-autója, amelyet inkább városi használatra ajánlanak. Az XV benzines és dízelmotorral is rendelhető.
Az előző generációs Impreza ötajtós változatának alapjaira épült XV még csupán egy karosszéria-készlet volt, ám az új szériás modell már több ponton különbözik az alapokat adó típustól. A 4,45 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,57 méter magas ötajtós modell utasterét tágasnak ígéri a Subaru, a csomagtartó a kerékjavító készlet esetén 380 literes befogadóképességű.
Mintegy két évtized után teljesen újonnan fejlesztett benzines boxermotorokkal állt elő a Subaru, ezeket találjuk az XV kínálatában is. Az 1,6 literes, 114 lóerős, 150 Nm nyomatékú négyhengeres alapmotorhoz ötsebességes kézi váltó jár, amellyel 6,5 litert fogyaszt száz kilométeren. A 2 literes, 150 lóerős, 196 Nm nyomatékú négyhengeres benzines váltója hatsebességes, fogyasztása 6,9 l/100 km. Mindkét benzinmotorhoz elérhető a Lineatronic fokozatmentes CVT erőátvitel is, ezekkel 6,3 és 6,6 l/100 km az átlagfogyasztás. A 2 literes, 147 lóerős dízel boxermotorral is lehet kérni az autót, ezzel a hatsebességes modell 5,6 l/100 km-t fogyaszt.
Az XV természetesen összkerékhajtású, a kézi váltós kivitelekhez zárható differenciál is kérhető, míg az emelkedőn való elindulást segítő Hill Start alapfelszerelés. Az alapmodellben hét légzsák van, közte a vezető térdlégzsákja, míg opcióként elektromosan állítható ülések, navigációs rendszer, bluetooth kihangosító és kulcsnélküli nyitás-indítás is kérhető. A 17 colos kerekeken gördülő XV elsőként 2012 elején látható a kereskedőknél.


