Peugeot 208 újszerű műszerfallal
Hírek, 2011. november. 2.
AS

A trendekkel ellentétben kisebb, ezért könnyebb, tágasabb és takarékosabb lesz a Peugeot 207 utódja, amelynek műszeregysége új helyre került.

 

 

Öt évvel a 207 bemutatása után teljesen új modellt mutatott be a kiskategóriában a Peugeot. A három- és ötajtós karosszériával készülő 208 hossza 3,96 méter, ezzel hét centivel rövidebb és eggyel alacsonyabb elődjénél. Mindezek ellenére a hátsó lábtér két centivel gyarapodott és a csomagtér is 15 literrel tágasabb.

 

 

A 208 átlagosan 110 kilogrammal könnyebb elődjénél, de a súlycsökkenés akár a 173 kg-t is elérheti. Az alapmodell mindössze 975 kilogrammot nyom, ami ma már inkább a minik közt megszokott érték. A motorok kisebbek és takarékosabbak lesznek: a benzinesek 1 és 1,2 literes háromhengeresek 68 és 82 lóerővel, 99 és 104 g/km-es széndioxid-kibocsátással.

 

 

A dízelek közül egyik emissziója sem több 99 grammnál, de a legtakarékosabbé alig 87 g/km. A későbbiekben egy sportmodell bemutatása is elképzelhető, amely a testvérmodell Citroën DS3 Racing 1,6 literes turbómotorját kapná.

 

 

Formája a Toyota Yaris mintájára lágy vonalakkal rajzolt, a legnagyobb újdonságot nem is a külső, hanem a belső ígéri. A 208-asban szokatlanul kicsi, 345 mm átmérőjű kormánykerék lesz, és a magasra helyezett műszereket nem a karima alatt, hanem fölötte nézi a vezető.

 

 

A Peugeot szerint így testalkattól függetlenül mindenki jól látja majd a műszereket. A hifi-navigáció érintőkijelzője középen magasra került, hogy a vezető és utasa egyformán jól elérje.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár