A trendekkel ellentétben kisebb, ezért könnyebb, tágasabb és takarékosabb lesz a Peugeot 207 utódja, amelynek műszeregysége új helyre került.
Öt évvel a 207 bemutatása után teljesen új modellt mutatott be a kiskategóriában a Peugeot. A három- és ötajtós karosszériával készülő 208 hossza 3,96 méter, ezzel hét centivel rövidebb és eggyel alacsonyabb elődjénél. Mindezek ellenére a hátsó lábtér két centivel gyarapodott és a csomagtér is 15 literrel tágasabb.
A 208 átlagosan 110 kilogrammal könnyebb elődjénél, de a súlycsökkenés akár a 173 kg-t is elérheti. Az alapmodell mindössze 975 kilogrammot nyom, ami ma már inkább a minik közt megszokott érték. A motorok kisebbek és takarékosabbak lesznek: a benzinesek 1 és 1,2 literes háromhengeresek 68 és 82 lóerővel, 99 és 104 g/km-es széndioxid-kibocsátással.
A dízelek közül egyik emissziója sem több 99 grammnál, de a legtakarékosabbé alig 87 g/km. A későbbiekben egy sportmodell bemutatása is elképzelhető, amely a testvérmodell Citroën DS3 Racing 1,6 literes turbómotorját kapná.
Formája a Toyota Yaris mintájára lágy vonalakkal rajzolt, a legnagyobb újdonságot nem is a külső, hanem a belső ígéri. A 208-asban szokatlanul kicsi, 345 mm átmérőjű kormánykerék lesz, és a magasra helyezett műszereket nem a karima alatt, hanem fölötte nézi a vezető.
A Peugeot szerint így testalkattól függetlenül mindenki jól látja majd a műszereket. A hifi-navigáció érintőkijelzője középen magasra került, hogy a vezető és utasa egyformán jól elérje.
DIGITÁLIS MAGAZIN