Költségtakarékos elővárosi autóbuszt fejlesztett ki a Kravtex csoport, a Credo Econell 12 teljesen új konstrukció, kis súlya, hatékony és környezetbarát motorja révén kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
Évente akár egymillió forinttal csökkenthető a üzemeltetés költsége az elöregedett járművekéhez képest – mondta Krankovics István ügyvezető igazgató az új gyártmány hétfői bemutatóján Győrben. A járművet a negyvenfős mérnökcsapat tizenkét hónap alatt fejlesztette ki.
Az Econell tizenkét méter hosszú, kétharmadrészt alacsonypadlós, klimatizált. Belső tere tágas, s a főkonstruktőr szerint Európában egyedülálló módon tették alkalmassá kilencven utas befogadására egyebek között az üzemanyagtartály-rendszer áthelyezésével. A mozgássérültek rokkantkocsival is fel tudnak szállni a járműre. A főegységek az 5,9 literes Fiat Powertrain Technologies motor kivételével Magyarországon készülnek, a futóműveket például a győri Rába szállítja. Árarányosan mindössze tizenöt százalék az import az új konstrukcióban. A buszból Econell 18 néven csuklós változat is készül.
A Kravtex cégcsoport jelenleg huszonnégy különböző autóbusztípussal rendelkezik. Az idén mintegy nyolcvan járművet értékesít, s árbevétele várhatóan 8 százalékkal elmarad a tavalyi közel 7 milliárd forinttól. A vállalkozás nyugat-európai gyártók számára vázelemeket, részegységeket értékesít, s a cégcsoporthoz tartozó Kühne Zrt. mezőgazdasági gépgyártásból származó forgalommal járul hozzá az árbevételhez.
DIGITÁLIS MAGAZIN