Bemutatkozott a BMW 6-os sorozatának legerősebb változata: a kupé és kabrió karosszériával is készülő M6-ost 4,4 literes V8-as motorral szerelik.
A BMW M5 ismeretében már nem meglepetés, hogy az M6 új generációjában is a két turbófeltöltővel ellátott 4,4 literes, V8-as benzinmotor váltja le a korábbi V10-es szívómotort. Az 560 lóerős teljesítményre és 680 Nm nyomatékra képes motorhoz hétsebességes M DCT dupla kuplungos váltót szereltek, amivel a kupé 4,2 másodperc alatt éri el a százas tempót és 12,6 alatt a kétszázat, a kabriónak egytized másodperccel többre van szüksége a százhoz és 13,1 másodperc alatt száguldhat kétszázzal.
A végsebességük egységesen 250 km/óránál korlátozott, de az M Drivers Package megrendelésével ez 305 km/órára változik. A turbómotor bevezetésének oka nem csak a teljesítmény növelése, hanem a fogyasztás csökkentése is: az új M6, amiben szériafelszerelés a start-stop rendszer, átlagosan 9,9 liter benzint fogyaszt száz kilométeren, ami 25 százalékos javulást jelent.
Az M6 könnyen megkülönböztethető a 6-os sorozat többi tagjától: szériafelszerelés a LED fényszóró, nagyobb légbeömlős lökhárítók és új könnyűfém kerekek kerültek rá, hátul egyedi a négy kipufogóvég is. A tető szénszál-erősítésű műanyagból készült, így nem csak az autó tömegét csökkenti, de a súlypontját is lejjebb helyezi. Utasterében M sportkormányt, M sportüléseket és egyéb jellegzetes elemeket találunk. Az M6 bemutatóját a márciusi genfi autószalonon tartják, a kabriót már a nyáron, míg a kupét ősszel vezetik be a piacra.
DIGITÁLIS MAGAZIN