560 lóerős turbómotor az új BMW M6-ban
Hírek, 2012. február. 12.
AS

Bemutatkozott a BMW 6-os sorozatának legerősebb változata: a kupé és kabrió karosszériával is készülő M6-ost 4,4 literes V8-as motorral szerelik.

 

 

A BMW M5 ismeretében már nem meglepetés, hogy az M6 új generációjában is a két turbófeltöltővel ellátott 4,4 literes, V8-as benzinmotor váltja le a korábbi V10-es szívómotort. Az 560 lóerős teljesítményre és 680 Nm nyomatékra képes motorhoz hétsebességes M DCT dupla kuplungos váltót szereltek, amivel a kupé 4,2 másodperc alatt éri el a százas tempót és 12,6 alatt a kétszázat, a kabriónak egytized másodperccel többre van szüksége a százhoz és 13,1 másodperc alatt száguldhat kétszázzal.

 

 

A végsebességük egységesen 250 km/óránál korlátozott, de az M Drivers Package megrendelésével ez 305 km/órára változik. A turbómotor bevezetésének oka nem csak a teljesítmény növelése, hanem a fogyasztás csökkentése is: az új M6, amiben szériafelszerelés a start-stop rendszer, átlagosan 9,9 liter benzint fogyaszt száz kilométeren, ami 25 százalékos javulást jelent.

 



Az M6 könnyen megkülönböztethető a 6-os sorozat többi tagjától: szériafelszerelés a LED fényszóró, nagyobb légbeömlős lökhárítók és új könnyűfém kerekek kerültek rá, hátul egyedi a négy kipufogóvég is. A tető szénszál-erősítésű műanyagból készült, így nem csak az autó tömegét csökkenti, de a súlypontját is lejjebb helyezi. Utasterében M sportkormányt, M sportüléseket és egyéb jellegzetes elemeket találunk. Az M6 bemutatóját a márciusi genfi autószalonon tartják, a kabriót már a nyáron, míg a kupét ősszel vezetik be a piacra.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár