Második kombiját mutatta be a Jaguar, a tágas és praktikus XF Sportbrake sikeres lehet a német konkurensekkel szemben.
2007 óta kapható a Jaguar nagyautója, és azóta hallani róla, hogy kombival bővül az XF kínálata. A Sportbrake típus végül az idei genfi autószalonon mutatkozik be, és a márka második kombija lesz a mérsékelt sikerű X-Type után. Az újdonság egy kategóriával nagyobb, olyan típusok piaci ellenfele lesz, mint az Audi A6 Avant, BMW 5-ös Touring és Mercedes-Benz E-osztály T-modell.
Az XF Sportbrake már a hátsó üléseken is tágasabb, a kevésbé lejtős tetővonalnak köszönhetően a hátsó fejtér mintegy öt centivel nagyobb, mint a lépcsőshátúban. A csomagtartó 550 literes, és ha az egyharmad-kétharmad arányban osztott hátsó üléstámlákat ledöntjük, 1675 literesre növekszik a tér. A raktér hossza ekkor eléri az 1970 millimétert.
Csak dízelmotorokkal lesz kapható az XF kombi. A 2,2 literes négyhengeres 204 lóerős teljesítményű, a két turbófeltöltős 3 literes V6-os pedig 240 és 275 lóerős változatban készül. Az autóhoz kétféle karosszériakészlet is kérhető: az egyik sportosabb lökhárítókat, a másik fényes fekete és krómozott díszítőelemeket tartalmaz.
Vonóhoroggal is rendelhető az XF Sportbrake, amely vontatáskor az autó hátulját stabilizáló elektronikus rendszert is kapott, és a horog természetesen leszerelhető, külön helye van a csomagtérben, még a helyét is elfedhetjük egy kis ajtóval.
DIGITÁLIS MAGAZIN