Az európai piacokon is sikeres lehet a legújabb kínai kompakt autó, a brit designer által tervezett MG5, amely még az idén bemutatkozik.
A jövő hónapban nyíló pekingi autószalonon mutatja be az immár kínai kézben lévő MG a legújabb modelljét. Az MG5 egy alsó-középkategóriás modell, ötajtós karosszériája 4,36 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,49 méter magas, ezzel beillik olyan riválisai közé, mint a Kia cee’d és az Opel Astra. Formája sem marad el azoktól, nem véletlenül: tervezője az a Tony Williams-Kenny, aki 2000 óta dolgozott a Rovernél, a márka újkori modelljei, mint az MG3 és MG6 is az ő nevéhez fűződnek.
A kínai kereskedésekben 1,8 literes, 105 lóerős benzinmotorral kínálják majd, de az európai piacra ennél kisebb lökettérfogatú, 115 és 165 lóerő közötti teljesítményű motorokat szánnak. A biztonságával nem lehet gond, a márka nagyobb modellje, az MG6 ugyanis négy csillagot szerzett az Euro NCAP töréstesztjén. Ha a minősége is rendben van, akkor könnyen lehet, hogy az MG5 lesz a kínaiak cee'dje. Európai bevezetésére azonban legkorábban másfél év múlva kerülhet sor.


