Turbómotorral és koccanásgátlóval érkezett az új Panda
Hírek, 2012. március. 13.
AS

Megérkezett Magyarországra a Fiat Panda vadonatúj generációja, amely csak első pillantásra hasonlít elődjére. Kéthengeres turbómotorral is kapni a praktikus minit.

 

 

Csak első ránézésre téveszthető össze elődjével a Fiat Panda vadonatúj generációja, amelynek tervezői a lekerekített kockaformát vették alapul, mind a külső, mind a belső tér kialakításához. A műszeregység, a kapcsolók és még a váltógomb is ilyen alakot öltött, a műszerfal jobb oldalán lévő öblös táskatartó a harmincéves elődöt idézi. Az új Panda 3,65 méter hosszú, 1,64 méter széles és 1,55 méter magas. A csomagtartója alaphelyzetben 225 literes, a felárért elcsúsztatható hátsó üléssor előretolásával 260 literes lesz, a hátsó támlákat előrehajtva 870 literes a raktér.

 


A Panda kétféle felszereltségi szinttel kapható. Az alapmodell a Pop, amely csak az 1,2 literes, 69 lóerős négyhengeres benzineshez választható, míg a jobban ellátott Lounge a 900 köbcentis, kéthengeres turbómotorral és az 1,3 literes, négyhengeres turbódízellel is kérhető. A Fiat szokása szerint az extrák rendkívül csekély felárért rendelhetők az autóhoz, és az új Panda számos olyan felszerelést is magáénak tudhat, amit eddig csak az olasz márka nagyobb kisautói kaptak meg.

 


A Pop modellhez alapáron két első és két függönylégzsák, első elektromos ablakemelő, központi zár és szervokormány jár. Az oldallégzsákokért 60 ezer, az osztva dönthető hátsó ülésekért 30 ezer (a csúsztathatókért 60 ezer), a menetstabilizálóért 100 ezer forintos felárat kell fizetni, az autórádió 60 ezer, míg a légkondicionáló 230 ezer forintba kerül. Sok apróság rendelhető még az alapmodell kiegészítésére: a hátsó fejtámasz 15 ezer, az ötüléses kivitel 30 ezer, az állítható magasságú vezetőülés 20 ezer, a magasságában állítható övcsatok hátsó kapaszkodókkal 15 ezer forintba kerülnek, de még a külső hőmérőért és a csomagtér-világításért is fizethetünk 5-5 ezer forintot.

 


A Lounge modell lényegesen jobban ellátott. A fenti apróságok mellett a manuális klíma, az elektromosan állítható tükrök és a távirányítós központi zár is szériafelszerelés, akárcsak a CD-lejátszó, a tetősín és az oldalvédő gumicsík. A rendelhető extrák közt találjuk a városi koccanást megelőző Active Safety rendszert 140 ezer, az USB és bluetooth kapcsolatos Blue&Me csomagot 70 ezer, az elektromosan nyitható üvegtetőt 250 ezer forintért, de fűthető első szélvédő és ülések, parkolóradar és automata klíma is elérhető. A 900 köbcentis Twinair motorhoz 250 ezerért robotizált sebességváltót lehet rendelni, ehhez és a Multijet dízelhez pedig széria a start-stop rendszer.

 


Az 1,2 literes Pop modell listaára 2 800 000 forint, a Lounge felszereltség felára 350 ezer forint. A bevezető akció keretében az alapmodell 2 580 000 forintért elvihető, Fiat finanszírozás választása esetén 2 380 000 forintra csökken az ár. A Lounge szinten kérhető 0.9 Twinair Turbo kivitel listaára 3 580 000 forint, az 1.3 Multijet dízel kivitel 3 780 000 forintba kerül a kedvezmények nélkül. A későbbiekben a Panda 4x4 kivitele is bemutatkozik.

 

 

PandArt kreatív bajnokság

PandArt néven hirdetett kreatív bajnokságot a Panda bevezetése kapcsán a Fiat importőre és a Lakástrend. A pályázók olyan derűs, humoros, az olasz márka image-éhez kapcsolódó, környezetvédelmet propagáló alkotásokat készíthettek, amelynek mérete eléri az autó felületének 50 százalékát. A szakmai zsűri díját Agócs Zoltán pályaműve nyerte el (képünkön), a tíz döntős közül Fischer Balázs alkotására érkezett a legtöbb közönségszavazat a Facebookon.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár