Az egymilliomodik Land Rover Discovery és kísérői Pekingbe tartó, csaknem két hónapos útjuk során hazánkban is megfordultak, mielőtt nekivágtak Ázsiának.
Miután tiszteletüket tették a Genfi Autószalonon, majd az olasz Alpokban felkapaszkodtak egy lavinamentő csapat bázisára, Ausztriát átszelve hazákba érkezett a Land Rover adománygyűjtő expedíciója. A négy darab Land Rover Discovery – köztük a négy generációt megélt modell egymilliomodik példánya – összesen 8000 mérföldet (12 875 km-t) készül megtenni a Birminghamtől Pekingig tartó, tizenhárom országot érintő útvonalon.
Az expedíció célja csak részben az, hogy demonstrálja a Land Rover Discovery terepképességeit, az ötvennapos kalandtúra másik, fontosabb küldetése, hogy egymillió angol fontnyi támogatást gyűjtsenek a Vöröskereszt és Vörösfélhold Társaságok Nemzetközi Szövetsége által szervezett, ugandai ivóvíz- és közegészségügyi program számára, és ezzel mintegy negyvenötezer ember életminőségét változtassák jobbra.
A négy autóból álló konvoj március 10-én, az esti órákban érkezett Budapestre, hogy a másnapi nyíregyházi pihenő után március 12-én átlépje az ukrán határt, és ellátogasson Csernobilbe, onnan egy egykori szupertitkos tengeralattjáró-bázisra, majd tovább Moszkva és Belső-Ázsia felé. A túrát a Land Rover legendás, 1955-ös First Overland expedíciója alapján szervezték, annak idején oxfordi és Cambridge-i diákok a világon elsőként kíséreltek meg gépjárművel, szárazföldön eljutni Pekingbe. Útjuk végül rajtuk kívül álló okok miatt Szingapúrban ért véget, most viszont az eredeti, tervezett útvonalukhoz igazodva halad a túra.
Az expedíciós Discovery-k alapvetően széria kivitelűek, a gyártósorról szinte közvetlenül a fóliázó műhelybe gördültek. Az autókat nem fogják lemosni, így a túra végső állomásán, a Pekingi Autószalonon nem csak a filmfelvételek és az emlékek, hanem nyolcezer mérföld pora is tanúskodik majd az átélt kalandokról. Az expedíció hazai vendéglátói, a márkát forgalmazó British Automotive Hungary munkatársai a budapesti Hősök terén tett látogatás után egy főváros közeli krosszmotor-pályára kalauzolták a csapatot, ahol a Discovery bebizonyíthatta, hogy expedíciós felszereléssel súlyosan megpakolva is könnyedén birkózik meg a kihívásokkal – akár nem négykerekűekre méretezett körülmények között is.
Az Európában kevéssé elterjedt, 5.0 V8-as benzinmotoros kiviteleket választották, mivel Ázsia szívében sokkal jobb esély lesz benzint találni, mint gázolajat. Az autók felszerelésekor a minimálisan szükségesre törekedtek, mindegyik Discovery kiegészítő karter- és fenéklemez-védelmet kapott, elöl rejtve beépített csörlőt helyeztek el, az expedíciós tetőkereten pedig pótkerék, szerszámkészlet és négy darab benzinkanna kapott helyet – egyébként ezen kiegészítők bármelyike megrendelhető a világ bármely Land Rover kereskedőjénél. Az expedíció önfenntartó, minden javításhoz vagy mentéshez szükséges berendezéssel, még hidraulikus lemezvágó is van a csapatnál.
Az expedíció köszönettel fogad minden támogatást, amely közelebb juttatja őket kitűzött céljukhoz: a Nemzetközi Vöröskeresztnek szánt egymillió fontos támogatási összeg megszerzéséhez. Az adományozás részleteiről a www.landrover.com/million oldal nyújt tájékoztatást.
DIGITÁLIS MAGAZIN