Már nálunk is elérhető a hibrid Citroën DS5
Hírek, 2012. március. 21.
AS

Megérkezett a magyarországi piacra a Citroën DS sorozatának csúcsmodellje, a lenyűgöző formájú DS5 pedig akár dízel-hibrid hajtással is rendelhető.

 

 

A megszokott megoldásokat kerülő vevőknek szánja DS modellsorozatát a Citroën, amellyel eddig igen sikeres, a DS3 és DS4 vásárlóinak döntő többsége ugyanis most először vett ilyen márkát. A csúcsmodell DS5 is hasonlóan népszerűnek ígérkezik, hiszen eddig már négyezer megrendelés érkezett rá, és évente 40 ezer autó eladását tervezik. A formabontó Citroën most Magyarországra is megérkezett.

 

 

A DS5 nem a C5, hanem a C4 műszaki alapjaira épül, ezért hiába középkategóriás, de 25 centiméterrel rövidebb, mint a C5 limuzin. A 4,5 méternél alig hosszabb, szokatlanul széles és lapos karosszéria praktikus ötajtós kialakítású. Bőrrel és fémmel borított utasterének érdekessége a repülőgépek vezérlőpultjára hasonlító műszerfal, még a második felszereltségi szinttől széria háromrészes napfénytető környékére, a tetőre is jutottak kapcsolók.

 

 

Felszerelései között több olyan extrát is találunk, ami most először jelenik meg a Citroën kínálatában: ilyen a kulcsnélküli nyitás-indítás, a szélvédő mögé vetített head-up kijelző és a tolatókamera, ez utóbbi egyébként a márka egyre több típusában megtalálható lesz majd. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer második generációja a belső visszapillantó tükör mögötti kamerával pásztázza az utat, de az automatikus távolsági fényszórót is ez a kamera vezérli.

 

 

Az 1,6 literes turbós benzines, valamint 1,6 és 2 literes turbódízel motort is tartalmazó kínálat érdekessége a HYbrid4 kivitel, amely a Peugeot 3008 mellett a Citroën DS5 kínálatában érhető el először. A 2 literes dízelmotor az első, míg a hátulra beépített, 37 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, külön-külön vagy akár együtt is, így összkerékhajtású is lehet az autó. Tisztán elektromos üzemmódban legfeljebb 60 km/órával haladhat, feltöltött akkumulátor esetén akár négy kilométeren át. Sport üzemmódban a két motor együtt dolgozik, ekkor a váltások is gyorsabbak.

 

 

A hibrid modellbe hatfokozatú robotizált váltót építettek be, ezúttal kúszófokozattal, mint a hagyományos automatáknál, és a váltónak az elektromotor is segít abban, hogy simábbak legyenek a fokozatok közti kapcsolások. Mivel az akkumulátort is hátulra építették be, a HYbrid4 modell igényesebb független hátsó felfüggesztést kapott. Csomagterének mérete valamivel elmarad a benzines vagy dízelmodellétől, de dupla padlójával praktikusan kihasználható.




Az alapmodell az 1,6 literes, 110 lóerős e-HDI dízel MCP6 robotizált váltóval 7 990 000 forintért, míg a legolcsóbb benzines az 1,6 literes, 155 lóerős THP turbómotor hagyományos automata sebességváltóval 8 020 000 forintért. Ugyanezen motornak a kézi váltós, 200 lóerős kivitele is elérhető kilencmilliótól, és 8,6 milliónál indul a 2 literes, 160 lóerős dízelmodell ára. A HYbrid4 kivitel alapára 10 360 000 forint.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár